webcade

۳۲ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پیدایش رنگ ها

گفته شده اولین رنگی که پیدا شد آبی آسمانی بود . اما گیاهان نبودند که از آن رنگ متاثر شوند . و نه هیچ چشمی از حیوان که به آن بنگرد . بعد از آبی آسمانی ، آبی دریایی ، سپس سبز کلروفیلی نباتات ، و بعد گیاهان و حیوانات ، کره خاکی را از رنگهای گوناگون ، پر زرق و برق گردانیدند. 

  • سیاوش زرقانی
  • ۰
  • ۰

زبان تخاری

زبان تُخاری

 شاخه‌ای از خانوادهٔ زبان‌های هندواروپایی است که دو زبان از آن شناخته شده است:

ترجمه متون

  • سیاوش زرقانی
  • ۰
  • ۰

نظام اقتصادی

نظام اقتصادی

 به عنوان یکی از مهمترین ارکان بنیان اقتصادی هر کشور نقش بسزایی در فرهنگ، معیشت و پیشرفت جوامع ایفا می‌کند. پدیده‌هایی مثل فقر و ثروت، عدالت و بی‌عدالتی و ایجاد انگیزه فردی یا عدم وجود آن همگی تحت تاثیر نظام اقتصادی و در چهارچوب آن به‌وجود می‌آیند.

  • سیاوش زرقانی
  • ۰
  • ۰

امروزه با توجه به گستردگی علم طراحی قالب برای سایت، روش‌ها‎ی متفاوتی برای این کار وجود دارد که یکی از آن‎ها استفاده از Heroheader می‎باشد. در واقع، Heroheader استفاده از تصاویر گرافیکی و متن‌ها‎یی می‎باشد که در صفحه اصلی سایت و یا در دیگر صفحات سایت کاربرد دارند. 

بارگذاری از تصاویر بزرگ، تصاویر اسلایدی، تصاویر حاوی متن، تصویرثابت یا متحرک، ویدئو و انیمیشن از جمله روش های Heroheader می باشد که موجب تعادل در طراحی قالب می‎شود. 

در این روش با استفاده از یک تصویر بزرگ در بخش ابتدایی سایت همراه متن صورت می‎گیرد به گونه‎ای که کل صفحه نمایش را پوشش می‎دهد و هم اندازه صفحه نمایش می باشد. 

کاربرد صحیح و مناسب رنگ‌ها‎، فونت‌ها‎، المان‌ها‎و آیکون‌ها‎ی گرافیکی ساده در تکنیک Heroheader تأثیرمطلوبی در طراحی قالب سایت بر جا می‎گذارد. همچنین موجب زیبایی و گیرایی طراحی سایت می‎شود.  


ده نکته کلیدی برای بهبود فرآیند بهینه‌ سازی وب سایت


تکنیک‌ها‎ی Heroheader در طراحی قالب

1. استفاده از منوی ثابت برای دوستانه کردن فضای سایت و همچنین ایجاد شرایطی که دسترسی آسان به قسمت‌ها‎ی مختلف سایت برای کاربران امکان پذیر شود. این کار را می توان با استفاده از اسکرول انجام داد.

2. پر رنگ کردن و Bold نمودن عناوین و تیتر‌ها‎  که موجب جذب کاربران می‎گردد.

3. استفاده از یک دکمه شفاف و تخت روش مناسبی برای طراحی قالب سایت می‎باشد.

4. ایجاد تضاد رنگ میان متون صفحات با تصویر زمینه؛ برای مثال اگر از تصاویر رنگی استفاده می‎شود، سایر فاکتورهای اطراف آن باید سیاه و یا سفید باشند و اگر تصاویر زمینه سیاه و سفید می‎باشد از پلت تک رنگ برای متون تأثیر بیشتری بر جای خواهد گذاشت.

5. قراردادن لوگوی شرکت و یا نام برند تجاری در قسمت بالا و در سمت چپ و یا در مرکز صفحه؛ اگر رنگ لوگو یا برند مشکی یا سفید انتخاب شود، بهتر می‎تواند نظر بازدیدکننده را به خود جلب نماید زیرا استفاده از رنگ‌ها‎ی متفرقه قابلیت شناسایی از تصویر زمینهرا ندارند.

6. جای گذاری متون و تصاویر باید به گونه‏ای باشد که جلوی دیده شدن یکدیگر را نگیرند. بهتر است برای این کاراز فاصله و کلید enter استفاده نمود.

7. استفاده از تکنیک تضاد سایز و فونت میان عناوین و مطالب نقش زیادی در جلب توجه کاربران دارد.

8. استفاده از روش‌ها‎ی سایه و رنگ‌ها‎ی محو کننده برای ایجاد تضاد در متون و تصاویر موجب تأثیرگذار یبیشتر سایت می‎گردد.

9. Hero header باید به صورت responsive  باشد تا وب سایت قابلیت بارگذاری درانواع سیستم عامل هایی چون موبایل، تبلت و صفحات کوچکتر را داشته باشد.

10.   استفاده از یک تصویر بزرگ در بخش ابتدایی سایت همراه با متن نقش زیادی در افزایش میزان تاثیر سایت ایفا می‎کند.

11.   تصاویر بزرگی که به عنوان Hero Header مورد استفاده قرار می‎گیرند، اولین المانی هستند که بیننده مشاهده می‎کند و نگاه فرد را جذب وب سایت می‎نماید، به همین منظور تصاویر باید از جذابیت بصری خاصی برخوردار باشند.

12.   ایجاد توضیحات و مطالب کوتاه در زیر تصاویر به فهم بیشتر آنها کمک می‎کند.

13.   برای خوانا شدن بهترمطالب و متون استفاده از فونت‌ها‎ی ظریف و با سایز بزرگ، طرفدار بیشتری دارد.

14.   اگر تصویری که در اول صفحه استفاده می‎شود، ناب و بکر و از زیبایی منحصر به فردی برخوردار باشد، بیشتر مؤثر واقع می‎شود. همچنین تصاویری که در صفحات استفاده می‎شود باید با مطالب همخوانی داشته باشند.


نکته: استفاده از تصاویری که صفحات را کامل پوشش می‌دهد نباید زیاده روی نمود این امر موجب بالا رفتن حجم سایت و در نتیجه ایجاد مشکل در بارگذاری صفحات می‎شود.



ده نکته کلیدی برای بهبود فرآیند بهینه‌ سازی وب سایت

 مزایای استفاده از Heroheader

- زیبایی صفحات وب

- تفکیک میان متون و تصاویر

- تفهیم بهتر متون با استفاده از تصاویر و ویدئوها

- ارتقای رتبه سایت

- افزایش تعداد بازدیدکنندگان

طراحی سایت شرکتی  ، طراحی سایت حرفه ای ، ساخت وب سایت ، سفارش طراحی سایت ، بازاریابی اینترنتی ، طراحی حرفه ای سایت،خدمات سئو بهینه

  • سیاوش زرقانی
  • ۰
  • ۰

اقتصاد خرد

اقتصاد خرد 

(به انگلیسی: Microeconomics) شاخه‌ای از علم اقتصاد است که به مطالعه منحصر به فرد اقتصاد، تجزیه و تحلیل بازار، رفتار مصرف‌کنندگان و خانوارها و بنگاه‌ها می‌پردازد و اساس آن مدل‌های ریاضی است.

  • سیاوش زرقانی
  • ۰
  • ۰

زبان قرقیزی

زبان قرقیزی 

(به قرقیزی: Кыргыз тилиØŒ قیرعیز تیلیØŒ Kyrgyz tili) زبان رسمی کشور قرقیزستان است.

این زبان که دارای ۵ میلیون گویشور در قرقیزستان و افغانستان و ... است از خانواده زبان‌های ترکی بوده و با زبان قزاقی نزدیکی بسیاری دارد.

قرقیزی در قزاقستان و قرقیزستان با الفبای سیریلیک (دارای سه حرف بیشتر از سیریلیک روسی) و در چین با الفبایی برگرفته از الفبای عربی نوشته می‌شود.

پیش‌تر با الفبای لاتین نوشته می‌شد.

ترجمه فارسی به انگلیسی ،ترجمه متن فارسی به انگلیسی

  • سیاوش زرقانی
  • ۰
  • ۰

پول الکترونیک، برای نخستین بار در سال ۱۹۱۸ در کشور آمریکا توسط بانک‌های فدرال رزرو (Federal Reserve Banks) مورد استفاده قرار گرفت. این بانک‌ها، پرداخت و انتقال وجوه را با استفاده از تلگراف در دستور کار خود قرار دادند. این بانک بعدها با توسعه موسسات تهاتری خودکار (در سال۱۹۷۲)، زمینه استفاده گسترده از پول الکترونیک را فراهم کرد.حقوق بانکی

اولین تجربه ساخت دستگاه خودپرداز به سال ۱۹۳۹ برمی‌گردد. این دستگاه که توسط سه مخترع به نام‌های لاتر، جرج و سیمجیان ساخته شد، مورد توجه بانک‌ها و سازمان‌ها قرار نگرفت.

  • سیاوش زرقانی
  • ۰
  • ۰

ایتالیایی جنوبی

گویشی است از زبان‌های رومی از گروه ایتالیایی غربی که در کشور ایتالیا در مناطق جنوبی تکلم می‌شود

و حدود یازده میلیون تن گویشور دارد. برخی‌ها آن را گویشی از زبان ناپلی و برخی گویشی از زبان ایتالیاییمی‌دانند. 

به نوبه خود لهجه‌های متعددی نیز دارد.

سایت ترجمه انگلیسی به فارسی

  • سیاوش زرقانی
  • ۰
  • ۰

بانک‌داری الکترونیک یا برخط یا اینترنتی

عبارت است از فراهم آوردن امکاناتی برای کارکنان در جهت افزایش سرعت و کارایی آنها در ارائه خدمات بانکی در محل شعبه و همچنین فرایندهای بین شعبه‌ای و بین بانکی در سراسر دنیا و ارائه امکاناتسخت‌افزاری و نرم‌افزاری به مشتریان که با استفاده از آنها بتوانند بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک، در هر ساعت از شبانه روز (۲۴ ساعته) از طریق کانال‌های ارتباطی ایمن و با اطمینان عملیات بانکی دلخواه خود را انجام دهند.

به عبارت دیگر بانکداری الکترونیکی استفاده از فناوری‌های پیشرفته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مبتنی بر شبکه و مخابرات برای تبادل منابع و اطلاعات مالی به صورت الکترونیکی است و نیازی به حضور فیزیکی مشتری در شعبه نیست.

به مشتریان اجازه می‌دهد تا معاملات اقتصادی را در یک وبسایت امن به طرقی مثل کارهای خرده بانکی یا بانک مجازی، موسسه مالی و اعتباری یا شرکت‌های ساخت و ساز انجام دهند.

تعریف

مولر (۲۰۰۸)، بانک‌داری الکترونیک را استفاده بانک‌ها از اینترنت برای ارائه خدمات بانکی به مشتریان و استفاده مشتریان از اینترنت برای ساماندهی، کنترل و انجام تراکنش بر روی حسابهای بانکی خود تعریف می‌کند.با این حال، برخی از صاحبنظران تعریف کلی تری ارائه کرده‌اند و استفاده از سایر ابزارها و کانالهای الکترونیک نظیر تلفن همراه، تلفن و تلویزیون دیجیتال به منظور اطلاعرسانی، ایجاد ارتباط و انجام تراکنش بانکی را نیز مشمول تعریف بانک‌داری الکترونیک دانسته‌اند.

مهمترین کانال‌های بانکداری الکترونیک عبارتند از:

  • رایانه‌های شخصی
  • کیوسک
  • شبکه‌های مدیریت یافته
  • تلفن ثابت و همراه
  • دستگاههای خودپرداز
  • پایانه‌های فروش


برخی اصطلاحات بانکی دوره وصول مطالبات ، حقوق بانکی ، آیین نامه وصول مطالبات


  • سیاوش زرقانی
  • ۰
  • ۰



عدد فی از تقسیم دو خط که یکی از آن‌ها از دیگری بزرگتر باشد به دست می‌آید و آن عدد مساوی ۱٫۶۱۸ است. عدد فی با نام دیگر نسبت طلایی نیز شناخته می‎شود. یکی از ویژگی‎ها‎ی جالب توجه عدد فی این است که اگر یک واحد از عدد فی را کم کنیم، مقدار آن با عکس خودش برابرمی‎شود. 

طراحی لوگو بر اساس عدد فی

 کاربردهای عدد فی 

1- یکی از رایج‎ترین کاربردهای عدد فی یا همان نسبت طلایی،استفاده در صنعت معماری می‎باشد. نمونه بارزی که می‎توان نام برد، برج میلاد می‎باشد. این بنا طول 63 متر و عرض 42 متر دارد که بنابراین 5/1=/42 63 و به عدد طلایی نزدیک می‌باشد. 

2- استفاده از عدد فی در طراحی و ترسیم اشکال هندسی نیز کاربرد زیادی دارد، که به صورت رعایت عدد ۱٫۶۱۸ در در ترسیم اضلاع اشکال مختلف مانند مستطیل، مثلث متساوی‌الساقین،دایره و ... می باشد. 

3- در طبیعت نیز عدد فی موجب شگفتی برخی از مهندسین شده است. برای نمونه در گل آفتابگردان، دانه‌هایی که به شکل مارپیچ رشد کرده‎اند، نسبت قطر هرمارپیچ به مارپیچ بعدی، همان عدد فی می‏باشد. همچنین اگر در هر کندوی زنبور عسل، تعدادزنبورهای ماده را به نر تقسیم کنیم، به عدد فی می‎رسیم. عدد فی در فاصله سر انسان تا زمین و تقسیم آن بر فاصله شکم تا زمین، بدست می‎آید. 

4- عدد فی در گرافیک و طراحی لوگو نیز کاربردهای زیادی دارد. با توجه به اینکه لوگوها نیز براساس اشکال هندسی طراحی می‎شوند، بنابراین استفاده از عدد فی می‎تواند مهندسین و طراحان را یاری نماید. 
 
 

طراحی لوگو بر اساس عدد فی 

با توجه به این که بسیاری از معماران و طراحان از عدد فی برای طراحی کارهای خود استفاده می‎کنند، علائم تجاری نیز مستثنی از این امر نیست. به عبارت دیگر از آنجا که لوگو نیازمند یک طراحی دقیق و منظم است، ذهن طراحان و گرافیست‎ها‎ با نسبت عدد فی راحت‎تر و بهتر می‎تواند عمل نماید. 


طراحی لوگو بر اساس عدد فی

 استفاده از عدد فی در لوگوهای معتبر و برتر جهان 

1- طراحی لوگوی اپل؛ لوگوی اپل به صورت یک سیب است که در یک طرف آن به صورت گاز زدگی می‎باشد. این طرح توسط یک مربع به همراه دایره‎ها‎یی انجام شده که با نادیده گرفتن قسمتی ازدایره‎ها‎ و ترکیب آنها، لوگوی اپل به وجود آمده است. 

2- لوگوی توییتر؛ این لوگو نیز همچون لوگوی اپل از دایره‎‎ و تعدادی مربع تشکیل شده که با استفاده از عدد فی، دایره‎ها‎ تقسیم بندی شده و در کنار هم قرار گرفته‎اند و شکل یک پرنده را ایجاد کرده‎اند. 

3- لوگوی پپسی؛ شرکت پپسی به عنوان یکی از شرکت‎ها‎ی معتبر در حوزه تولید نوشیدنی، لوگوی خود رابا استفاده از دایره‎ها‎یی که توسط عدد فی تقسیم بندی شده، ساخته است. 
 
 

 مزایای استفاده از عدد فی در طراحی لوگو 

- طراحی دقیق و منظم لوگو 

- سرعت عمل در کار 

- زیبایی در طرح به دست آمده 

- امکانات فوق العاده برای طراحی لوگوهای متنوع 

- قابلیت تغییر سایز و شکل بصورت دلخواه

منبع:طراحی لوگو بر اساس عدد فی

ریدیزاین لوگو ، سفارش طراحی لوگو ، ساخت لوگو ، سفارش سئو ، طراحی مجدد لوگو


  • سیاوش زرقانی